zaterdag 12 oktober 2013

tien kilo groente, drie kilo fruit

...het is herfst 2010, ik vertrek met een tas vol groente van de Ten Katemarkt naar mijn ouders, om daar in de schuur een weekje ongestoord te kunnen schilderen. Omdat ik geen Rembrandt ben maar een textiellabel heb, www.conzi.nl heb ik mijn doekjes met allerlei gedessineerde stoffen opgespannen. De achtergrond is dan niet zo ijzig wit; want alle begin is moeilijk.
De dessins nodigen uit, ze bepalen de compositie en ik ontdek dat het een samenspel is tussen groente en dessin. En dat is een leuk spel.




 

 
In mijn enthousiasme besluit ik bij elk doekje als gimmick een set pannenlappen in de vorm van de vereeuwigde groente te haken. Dat wordt een groot succes bij de expositie die volgt in maart.
Maar daarover later meer...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten