zondag 10 november 2013

behangen

...de bouwvallige leemvakwerk boerderij in Noord-Frankrijk begint langzaam een plaatje te worden. Van vriend S had ik gehoord dat de tweehonderd jaar oude leem opnieuw te gebruiken is. Fijnstampen, wat stro erbij en overgieten met water. Na een tijdje is het zacht en kun je er zelfs mee stuken. Dat is pas hergebruik.
In het huis zit op een aantal muren behang, soms wel zeven lagen over elkaar op het leem geplakt. De dessins zijn beeldschoon en ik word er vrolijk van. Kleur wordt niet geschuwd.





Helaas zit het behang niet meer zo strak en het is op veel plekken vies en kapot. Maar ik wil het niet kwijt. Zo ontstond het idee om zelf behang te maken of na te maken.

Bij Akademie Vogue in Amsterdam waar ik lesgeef in de vakken interieurstyling A en materiaalinnovatie, wordt ook een korte cursus digitaal dessinontwerpen aangeboden.
Tien weken lang ben ik weer student. En enthousiast dat ik ben.
De mogelijkheden van Photoshop en Illustrator zijn oneindig en ik doe meer dan braaf mijn huiswerk...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten