vrijdag 16 september 2016

  Forsaken Skills (1)

 ...helaas is mijn nieuwe vak Textiele Technieken dit jaar nog niet van start gegaan. Het goede nieuws is dat het op de website van Akademie Vogue staat met tekst en foto's. Zie www.akademievogue.nl
Ik ga ervanuit dat het volgend schooljaar zal starten omdat ik op open dagen enthousiaste reacties krijg op de presentatie van het vak.
Ondertussen ben ik druk bezig om me allerlei oubollige technieken aan te leren die ik vervolgens probeer te innoveren. Zo kwam ik op frivolité, of needle tatting zoals de Engelse naam luidt.
Op internet vond ik een hoop tuttigheid maar de techniek bleek meer mogelijkheden te hebben. Door het gereedschap - de frivoliténaald - aan te passen was het snel gedaan met het getrut.

sisal en plastic

We hadden al de vergeten groenten, die ondertussen volop in de spotlights staan, mijn missie is de 'forsaken skills' nieuwe glans te geven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten