woensdag 28 augustus 2013

radijzenparadijs

...soms wordt ik overvallen door heimwee naar mijn moestuin.
Ooit, lang geleden, had ik een lapje grond, waar ik naar hartelust rond kon potteren.
Ik kom uit de polder, van het platteland. Destijds vluchtte ik voor het gebrek aan cultuur, nu realiseer ik me dat agricultuur ook cultuur is. Maar dan anders. Alhoewel ik veel overeenkomsten tussen boeren en kunstenaars zie; ze zijn eigen baas, improviseren, leven van weinig geld en met veel onzekerheden -denk aan de weersvoorspelling- en ze hebben eenzelfde soort koppige eigenwijsheid. 
Vriend W. heeft een song geschreven over 'these killing third floors', het staat op de CD Nine Songs from... http://www.bingotrappers.com
En ik, ik heb radijzen gehaakt.
Op drie hoog achter...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten