zondag 7 februari 2016

Plastic Fantastic

...alhoewel plastic zeer schadelijk is voor het milieu blijft het een fantastisch materiaal. Het is sterk, goedkoop, kleurecht, makkelijk te vormen en daarom wordt het ook zoveel gebruikt.
Gelukkig is het te recyclen.

Material Xperience 2016
Op de beurs Material Xperience was een inspirerende presentatie van better future factory.
Te zien was hoe het plastic van koelkasten, petflessen en autobumpers opnieuw kan worden gebruikt door er 3D printer filament van te maken. De rollen fiament zie je op onderstaande foto's.


www.betterfuturefactory.com
Ook voor mij was plastic het begin van een nieuwe tijd.
Dankzij mijn ontwerpen van plastic flessen met een gehaakte rand, had ik mijn eerste publicatie met mijn label conzi in Elle Wonen, het tijdschrift dat tegenwoordig Elle Decoration heet.

'Workin' Class Heroes'



En ik ben nog lang niet uitgekeken op dit materiaal...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten